تی‌لِم

روایت‌ِ بدونِ گلِ میثم امیری
  • تی‌لِم

    روایت‌ِ بدونِ گلِ میثم امیری

مشخصات بلاگ
تی‌لِم
بایگانی
شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ق.ظ

عکس کناری- دیکتاتوریزه کردنِ رهبر

پیش‌نوشت:

ولی این عکسِ کناری، عجب عکسی‌ست. رابطه با ولی را چقدر خوب نشان می‌دهد. من مطئنّم خودِ آقا دستِ این جوانک را این طور گرفت.

این یک نوشته‌ی اجتماعی‌ست با رسالتِ اجتماعی. تقریبا هیچ جنبه‌ی فردی‌ای در آن نظر گرفته نشده. یک نوشته‌ی سوپر ایدئولوژیک. این یک روایت نیست، یک تحلیل است از انقلاب اسلامی که من فهمیده‌ام. اگر خوش‌تان نمی‌آید از این دست نوشته‌ها، نخوانیدش. من نوشته‌های ملو و بی‌طرف و بی‌ایدئولوژی و ناناز کم ندارم. این یکی را به بزرگ‌واری‌تان ببخشید. این یکی مقداری مکتبی و ایدئولوژیک و هنر برای اسلام از آب درآمد. من آدمِ اهلِ گفت‌وگویی هستم. از خشونت متنفّرم. جنگ را اخ و بد می‌دانم. خیلی هم روشن‌فکرم. با همه هم حاضرم پالوده بخورم. این یک نوشته را بگذارید به حسابِ دورانِ دارک‌نسِ مسلمانی‌ام که هنوز دست از سرم برنمی‌دارد. این نوشته را بگذارید به حسابِ عشق به خمینی‌ام...

پس حالا که آن را یک نوشته‌ی تجویزی و ایدئولوژیک می‌دانم، بگذار رونوشت‌هایم را هم بنویسم.

برسد به دست برخی از امرای ارتش و سپاه. و حتماً امیران رییس‌شان.

برسد به دستِ رییس جمهور و سخن‌گویش.

برسد به دستِ رییس مجلس و علی مطهّری‌شان.

برسد به دستِ داداشِ رییس مجلس که رییس آن یکی قوّه است.

برسد به دستِ محمود احمدی‌نژاد و مشایی‌شان.

برسد به دستِ ائمه‌ی جماعات و احمد خاتمی‌شان.

برسد به دست آقای محمّدیانِ نهادِ رهبری و آن سعید جلیلی که جهل مرکّبش این بود که آقا را بهترین کارشناس در همه‌ی امور می‌دانست.

برسد به دستِ سید حسنِ خمینی و حامیان‌شان.

برسد به دستِ آن رییس و مسئولی که دست همه را از پشت بسته و معذورم از بردم نامش؛ ولی اوست سرسلسله‌ی این داستان.

برسد به دستِ بی‌دستِ حسینِ خرّازی و گلوی خونینِ عبّاس بابایی و قنوتِ پرپرشده‌ی حسین رهنمون و...

و همه‌ی شهدا و همه‌ی صلحا و همه‌ی هنرمندانِ خوبِ سینما

و همه‌ی نویسندگانِ باحال که امیرشان امیرخانی‌ست،

و برسدِ به دستِ مردِ ماشین‌جنگِ علوم انسانی و مردِ صدای سوزناک صحیفه‌ی خمینی که عشق و حماسه و عدالت در صحبت‌هاش موج می‌زند و نامش روح الله است و نسل سوّمی.

و نرسد به دستِ امام و آقا که شرمگینِ کاهلی‌هایم هستم.




این نوشته نوعی درد است که دوست داشتم بیانش کنم. فکر هم می‌کنم کسانی هستند که نوشته‌های من برای‌شان مهم باشد. خواستم به ایشان بگویم که من چه خطری را دارم حس می‌کنم. خطر خارج شدن انقلاب از معنا. این پروژه به شکل‌های مختلفی در سال‌های اخیر دنبال شده است. تازه‌ترینش کوشش‌های خواسته‌ و ناخواسته کسانی‌ست که دارند از آیت الله خامنه‌ای یک دیکتاتور می‌سازند. این حرف اوّل و آخر نوشته‌ام است.

نمی‌دانم این تحلیل چطور خوانده می‌شود، ولی شاید برای اوّلین بار در هشت سال وبلاگ‌نویسی و فراتر از میلیون واژه نوشتن می‌خواهم بگویم:

خدایا تو خود شاهدی که من تنها و تنها و تنها به خاطر انقلابِ عدالت‌خواهانه‌ی خمینی و آن‌چه از راهش فهمیده‌ام این مطلب را می‌نویسم.

خدایا تو خود شاهدی که من دستِ خشک‌شده‌ی خامنه‌ای‌ام را حقّی می‌دانم بر نوشتن این واژه‌ها. تو شاهدی و شاهد بودنِ تو کافی‌ست.

بدن‌نوشت:

«یک جمله درباره‌ی پیشنهاد آقای دکتر رهبر عرض کنیم. مسئله‌ی دکتری افتخاری؛ خوب، البته این یک افتخار است که این دانشگاه این اظهار محبت را به ما بکند؛ لیکن من اهل دکتری نیستم؛ همان طلبگی ما کافی است. اگر بتوانیم به میثاق طلبگی متعهد و پایبند بمانیم -که قولاً و فعلاً این میثاق را از دوران نوجوانی و جوانی با خدای متعال بستیم- اگر خداوند کمک کند و ما بتوانیم این میثاق را حفظ کنیم و در همین عالم طلبگی پیش برویم، من این را ترجیح میدهم. شما لطف کردید و این برای ما هم مایه‌ی مباهات است، لیکن من پیشنهاد شما را قبول نمیکنم. ان‌شاءاللَّه موفق و مؤید باشید.»

این تازه «خوبه»اش است. سال 88 که اساتید دانشگاه تهران می‌آیند خدمتِ آقا و به ایشان پیشنهاد دکتری افتخاری می‌دهند و ایشان هم نمی‌پذیرند.

امّا از دو سو این بالابردن و «باد کردن» و و پروپاگاندا کردنِ جایگاه و مقام رهبر دارد صورت می‌گیرد. یک جهت از سوی موافقانِ ایشان و دیگر از سوی مخالفان. هر دو به یک صورت. با یک شکل، ولی با دو انگیزه و هدفِ در برابرِ هم. هر دو هم یک گزاره را به ذهنِ آدم می‌رساند و آن این که کوشش‌هایی صورت می‌گیرد که ایشان را فراتر از آن‌چه جایگاه و موقعیّت‌شان است نشان دهد. در نمونه‌ی بالایی می‌بینیم که رهبر حواسش جمع است و دوست ندارد که در این بازی شرکت کند یا این بازی پا بگیرد، ولی حیات و ممات دو دسته امروز در همین «دیکتاتورنمایی» یا «دیکتاتورسازی» آقاست. هر دوی این‌ها با لیدری آدم‌های مطرحِ سیاسی یا نظامی و با همکاری و هماهنگی آگاهانه‌ یا حتّی جاهلانه‌ی رسانه صورت می‌گیرد. این نقشه‌ی راهِ جدیدِ فعّالینِ سیاسی‌ست که آن را برای توخالی کردن و پوشالی نمایاندنِ جایگاهِ رهبری ضروری می‌بینند. یعنی به جای این که با آقا مخالفت کنند یا انتقادهای‌شان را صمیمی و روشن بیان کنند، اتّفاقا ایشان را بالا می‌برند.

آغاز هر سخنرانی و هر گفتارشان می‌گویند «مقامــــــــــــــــــــــِ معظــــــــــــــــــــــــمِ رهبــــــــــــری»، «رهبـــــــــــــــرِ معظّـــــــــــــــمِ انقلاب»، «حضــــــــــــرتِ آقــــــــــا.» و بعد کارِ خودشان را می‌کنند و پروژه‌ی خودشان را پیش می‌برند. پیشنهاد می‌کنم اگر جایی بودید، طرف را بکشید پایین از منبر و بگویید: «از خودتان حرف بزنید. کی به شما گفته از آقا بگویید؟ نمی‌خواهد از آقا حرف بزنید.» این سالوسی مانندِ موریانه‌ی جایگاهِ رهبری را خواهد بلعید و هیچ چیز از این مقام باقی نمی‌گذارد. آن‌چه باقی می‌ماند یک مقامِ پوشالی و توخالی و خالی از هسته است که تنها لازم می‌شود برای مراسم‌ها و خاتم‌کاری و بزک‌کاری کارهای درست و نادرستِ آقایان به روی صحنه بیاید. بعدش هم یک عدّه آقاگویان هر صدای دیگری را خفه کنند.

محمّدرضا دوست داشت بادش کنند. محمّدرضا دوست داشت از او و چهره‌اش پروپاگاندا بسازند. جشن‌های 2500 ساله و مراسم تاج‌گذاری را ببینید. دوست داشت نخست‌وزیر بیاید دستش را ببوسد و همین طور امرای ارتش و وزرا و وکلا. نُرمِ دیدار با محمّدرضا در ادبیّات درباری «شرف‌یابی» بود.

و من چقدر می‌ترسم وقتی این واژه را از زبانِ یکی از همین برادرانِ لاریجانی -که پنج نفرند- می‌شنوم. همان که رییس مجلس است. وقتی خدمتِ آقا حرف می‌زند از واژه‌ی شرف‌یابی استفاده می‌کند. آدم باید خودش را به نادانی بزند که گرهِ ابروی آقا را در شنیدنِ این واژه‌ها نفهمد. آقای مثلا فلسفه خوانده، تو معنای واژه‌ها را نمی‌دانی؟ جگرِ این رهبر و امامِ این رهبر خون شد که توی رییس وکلای مجلس در خدمت ایشان بعد از 35 از واژه‌ی شرف‌یابی استفاده کنی؟ یک واژه‌ی همایونی هم به آن اضاف می‌کردی که دیگر خیال‌ِ همه را راحت می‌کردی. فکر کنم آقای لاریجانی خوب به حرف‌های آقا توجّه نشان نمی‌دهد:

«عرایض ما تمام شد. من فقط یک جمله عرض بکنم: این مطالبی که برادر عزیزمان بعد از صحبتهای آقای لاریجانی فرمودند، واقعاً من را شرمنده میکند. ولو میدانم از روی محبت و اخلاص و صفاست -در این تردیدی نیست- لیکن اینجور بیانات، هم به ضرر من است، هم به ضرر خود گوینده است. نبایستی این بیانات به این شکل بیان شود. یک مجموعه‌ی زمانی تصادفاً کنار هم قرار گرفته‌ایم و داریم با هم کار میکنیم؛ من یک کار میکنم، شما یک کار میکنید. اینجور تعبیرات، تعبیراتی نیست که انسان را خوش بیاید یا کمکی به کار پیشرفت انسان بکند. ما همگی بندگان خدا هستیم و ان‌شاءالله خدمتگزاران مردم هم باشیم.»

یا در یکی از همین جاهای نظام که خیلی خودشان را دل‌باخته‌ی آقا می‌دانند دیده‌ام دیدار رییس آن سازمان با آقا را شرف‌یابی معنا و «بنر» کرده‌اند. رییس سازمانِ هوشیارِ این مملکت دیدارش با رهبر را «شرف‌یابی» فهم می‌کند؟ اگر کسی می‌فهمد این را برایم توضیح دهد. 

همین جوری و با همین ترفند، سالوسان و مریدانِ محمّدرضا، از آمادگی روحی و روانیش هم استفاده کردند و آن قدر اعلی حضرتِ همایونی به نافش بستند که خودش هم باور شد و در دیکتاتور شدن پیش رفت. ولی این مردِ رنج‌کشیده و کتل‌طی‌کرده و جان به لب آورده این طور نیست. این طلبه‌ی مدرسه‌ی سلیمان خان و مدرسه‌ی نوّاب و معلّمِ حوزه‌های مشهد این طور نبوده و نیست. ایشان آدمی فعّال و اکتیو و متفکّر است. با آدمِ متفکّر می‌توان واردِ گفت‌وگو و چالش شد. می‌توان سرش داد کشید. می‌توان هم باهاش بحث کرد. همان طور که روشِ زندگیِ طلبگی این طور است. همان طور که شما می‌توانید سرِ درسِ مرجعِ تقلید ریش‌سپید کرده اعتراض کنید و قانع نشوید... ولی وقتی شما یک آدمِ حسابی را تبدیل به دیکتاتور می‌کنید، دیگر چه انتظاری از مردم دارید. وقتی -شمایی که نظرا و عملا اعتقادی به ایشان ندارید- بخش‌نامه می‌کنید که همه همه‌جا در صحبت‌های‌شان «آقا... آقا» کنند چه انتظار دارید که انقلاب اسلامی بماند؟ آن‌چه باقی می‌ماند صورت و پوسته‌ای از انقلاب است. که امام یک بار از آن به «جمهوری اسلامیِ آمریکایی» یاد کرده بوند. یک لحظه بیاندیشید که جمهوری اسلامیِ آمریکایی یعنی چه؟ یعنی جمهوری اسلامی تجمّل‌پرستی و بی‌دردی و رفاه‌زدگیِ آقایان و فراموش شدنِ عدالت و حق‌خواهی و رفعِ ظلم.

«همیشه در دلِ ساخت حقوقی، یک ساخت حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. این ساخت حقوقی در حکم جسم است؛ در حکم قالب است، آن هویت حقیقی در حکم روح است؛ در حکم معنا و مضمون است. اگر آن معنا و مضمون تغییر پیدا کند، ولو این ساخت ظاهری و حقوقی هم باقی بماند، نه فایده‌ای خواهد داشت، نه دوامی خواهد داشت؛ مثل دندانی که از داخل پوک شده، ظاهرش سالم است؛ با اولین برخورد با یک جسم سخت در هم میشکند.»

ادامه‌ی همین صحبت‌های آقا را در دانشگاه علم و صنعت ببینید. این همان پروژه‌ای‌ست که توی این مملکت توسط برخی لیدرهای سیاسی آغاز شده. پروژه‌ی مقدّس‌سازی و امام‌زاده‌سازیِ آقا. پروژه‌ی بالا بردنِ آقا و هندوانه زیر بغلِ آقا دادن. پروژه‌ی «مقام معظّم رهبری» پشتِ سرِ هم گفتن. این پروژه هم توسطِ مخالفانِ آقا که همین چند سال پیش می‌خواستند آقا را در انزوا قرار دهند شروع شده است. تنها با یک هدف؛ آن هم توخالی و مجوف کردنِ جایگاهِ رهبری و شخص  سید علی خامنه‌ای. این پروژه‌ی فکر شده امروز از اتاقِ فکرهای مخالفِ رهبر طرّاحی و اجرا می‌شود و متأسّفانه یک عده‌ از چهره‌های سیاسی و نظامی هم در این دام افتاده‌اند. نمی‌دانید برخی از همین‌ها چقدر خوش‌حال می‌شوند که شما پشتِ هم بگویید امام خامنه‌ای. هیچ چیز امروز برای مخالفین رهبر از این شیرین‌تر نیست که شما رهبرِ سوپر مقدّسِ اولترا قانونیِ فوقِ انسانی بسازید. این کار را آغاز کرده‌اند. بخش‌نامه هم کرده‌اند جاهایی که شما حتما نامِ ایشان را بیاورید در حرف‌های‌تان. مهم نیست به چه عمل می‌کنید و چه راهی را پیش گرفته‌اید، تنها این را بدانید و عمل کنید که نام آقای خامنه‌ای باید در مطلع یا بین سخنان‌تان بیاید. در همه‌ی لوح تقدیرهای‌تان بیاید. بالای سایت سازمان یا وزارت‌خانه‌تان نامِ سال درج شود و لینکِ ایشان هم باشد. این پروژه، پروژه‌ی ورشکسته‌های سیاسی‌ست که احیای‌شان را در از معنا تهی کردنِ آقای خامنه‌ای می‌دانند. در دیکتاتور کردنِ رهبر می‌دانند. آن قدر آقا آقا کنید که مردم از ایشان متنفّر شوند. متأسّفانه یک مشت آدمِ ناآگاه هم در این میدان بازی می‌خورند و در این پروژه شرکت می‌کنند. و چقدر خوش‌حال است آن طرّاح و سرلیدری که می‌بیند در ساده‌ترین نامه‌های اداری هم نامِ امام خامنه‌ای می‌درخشد. 

ببینید خودِ آقا چقدر باهوش این قصّه را می‌فهمند و نقل می‌کنند:

«اگر مردمی بودنِ مسئولان کشور را دست‌کم گرفتیم، اگر مسئولین کشور هم مثل خیلی از مسئولین کشورهای دیگر به مسئولیت به عنوان یک وسیله و یک مرکز ثروت و قدرت نگاه کنند، اگر مسئله‌ی خدمت و فداکاری برای مردم از ذهنیت و عمل مسئولین کشور حذف شود، اگر مردمی بودن، ساده‌زیستی، خود را در سطح توده‌ی مردم قرار دادن، از ذهنیت مسئولین کنار برود و حذف شود؛ پاک شود، اگر ایستادگی در مقابل تجاوزطلبی‌های دشمن فراموش شود، اگر رودربایستی‌ها، ضعفهای شخصی، ضعفهای شخصیتی بر روابط سیاسی و بین‌المللی مسئولین کشور حاکم شود، اگر این مغزهای حقیقی و این بخشهای اصلیِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، ساخت ظاهریِ جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمیکند؛ خیلی اثری نمیبخشد و پسوند «اسلامی» بعد از مجلس شورا: مجلس شورای اسلامی؛ دولت جمهوری اسلامی، به تنهائی کاری صورت نمیدهد.»

پروژه‌ی جدیدی که باید هوایش کنیم همین است. همین امام‌ ساختن از آقاست. همین مقدّس‌سازی‌ست. همین پروپاگانداری میان‌تهی کسانی‌ست که ذرّه‌ای اعتقاد به این حرف‌هایی که آقا می‌زنند ندارند. همین‌هاست.

من می‌دانم عکسِ آقا را می‌زنم روی دیوار اتاقم و عکسش عمل می‌کنم. این را من می‌دانم و بهش معترفم و باید کاری کنم که شأن فکری و عملی من مطابق باشد با عکسی که از آقا می‌زنم. ولی آن چیزی که باید باهاش مقابله کرد آن نیرو و پروژه و سازماندهی و «خرج از بیت‌المال» و کار هدفمندی‌ست که تنها و تنها عکس آقا را به این انگیزه در حرف‌ها و دیوارها و نامه‌هاش می‌زند که عکسِ آقا عمل کند. برای این که عکس آقا عمل کند، عکسش را می‌زند.

من چنین تحلیلی دارم و به نظرم باید با این گروه مبارزه کنم. باید خاک پاشید بر بعضی دهان‌هایی که پشت سرِ هم مقام معظّمِ رهبری می‌گویند. این پروژه‌ی دیکتاتوریزه کردنِ رهبر، با هدایتِ ذهن‌های مخالفِ ایشان و اجرای ناآگاهانه‌ی ما ضرباتِ جبران‌نپذیری را به انقلاب اسلامی وارد خواهد کرد.

البته آقای خامنه‌ای حواسش جمع است. ولی گرفتاری این‌جاست که حرف‌هایی به این واضحی را کسی نمی‌آید بزند. امام جمعه‌ی ما نمی‌گوید. فلان آدمِ سوپرِ بصیر یا فوق عمّارِ ما نمی‌گوید. چطور ممکن است منِ بی‌تجربه با این خنگی و حماقتم بفهمم داستان را و این‌ها نفهمند. اصلا شما حرف‌های خودِ آقا را ببینید:

«نظام اسلامی، نظام اسلامی است در ظاهر و باطن؛ نه فقط نظام اسلامی در ظاهر. صرف اینکه حالا یک شرائطی در قانون اساسی برای رئیس جمهور و برای رهبر و برای رئیس قوه‌ی قضائیه و برای شورای نگهبان و برای که و که معین شده؛ و چه و چه، اینها کافی نیست؛ اگرچه اینها لازم است. انحراف در هدفها، در آرمانها، در جهتگیری‌ها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. و این چیزی است که ما در طول این سالهای طولانی - بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام - درگیرش بودیم؛ جزو درگیری‌های اساسی در این دو دهه‌ی گذشته، یکی همین بوده. تلاشهای زیادی شده است برای اینکه جمهوری اسلامی را از روح و معنای خودش خارج کنند. تلاشهای زیادی کرده‌اند؛ به شکلهای مختلف؛ چه در زمینه‌های سیاسی، چه در زمینه‌های اخلاقی، چه در زمینه‌های اجتماعی؛ از اظهاراتی که شده و حرفهائی که زده شده.»


پس‌نوشت:

این حرف را یکی دو ماهی‌ست با دوستان مطرح کرده بودم، ولی نمی‌خواستم بزنمش. گفتم شاید یک نفر و فقط یک نفر دیگر فهمید و گفت و در آن صورت چه نیازی به گفته‌ی من است. به نظرم آدم حسابی‌های زیادی این داستان را فهمیده‌اند، ولی چرا شفّاف نمی‌گویند؟ می‌دانم سخت است. می‌دانم ممکن است خودتان هم آماج تهمت و افترا باشید، ولی آغاز کنید. نقدناپذیر نشان دادن گفتمانِ آقا توسطِ موافقانِ ایشان و قلمبه‌ی نور کردنِ آقا توسطِ مخالفان‌شان، یکی از همان تلاش‌هایی‌ست که می‌خواهد جمهوری اسلامی را از روح و معنای خودش خارج کند. برخوردِ «کلّی» با حرف‌های آقا و تنها بنر و تابلو کردنش گرفتاری‌های زیادی درست می‌کند. این انقلاب بی‌مردم معنایی ندارد. آقا و ولایت فقیه را باید مردمی فهمید. این جوری، بریده از مردم آقا آقا کردن، مشکل درست می‌کندها. وگرنه آدم که می‌فهمد «مقام معظّم رهبری» گفتن پشت سرِ هم برخی چقدر بزک‌شده و غیرِ واقعی‌ست. مشکل این است که آقا گفتنِ همه‌ی دلسوزان و معتقدانِ راه انقلاب تبدیل به دکور شود.

من خیلی می‌ترسم.

ولی این عکسِ کناری، عجب عکسی‌ست. رابطه با ولی را چقدر خوب نشان می‌دهد. من مطئنّم خودِ آقا دستِ این جوانک را این طور گرفت.

تا انتهای هفته‌ی بعد (هنرخانه و کتاب‌خانه را هم این هفته به‌روز نکرده‌ام.)

نظرات  (۱۲)

سلام

البت همان اندازه که مقام معظم رهبری گفتن بعضی ها و امام خامنه ای گفتن عده ای مبتذل و خارج از حد است، آقا روح الله گفتن یک بابایی و آسید علی گفتن یک بابای دیگر توی ذوق می زند.

طرف رهبر مملکت است. چه باید صدایش کنیم؟

بعد هم جوابت را خودت داری می دهی. می گویی محمدرضا عاشق چاپلوسی و سالوسی اطرافیان بود و آقای خامنه ای اینچنین نیست. پس جای نگرانی در کجاست؟

البت می دانم نگرانیت از چیست. بله. نه اینکه یک آدم نمی تواند مقدس باشد؛ بهره ی هرکس از معصومیت نسبی است ولی عده ای می خواهند زیر عبای دیگران پنهان شوند. یک روز می گویند هرچه به قلب امام هم اگر خطور کند واجب الاتباع است. یک روز به قول تو از آقا امام می سازند و یک روز دیگر روح اللهی را بدل از روح خدا می گیرند!

اگر روزی رهبر مملکت تو را بپذیرد مگر غیر از اینست که شرف حضور یافته ای؟ این غیر از شرفیاب شدن است؟

همانجور که باید از هاله ی نور الکی ترسید باید از تقدس زدایی و حسبنا کتاب اللهی هم واهمه کرد.

حرف هایت خوب است ولی من هنوز حکمت ارتباط پست قبلی و این یکی را نفهمیده ام. بی زحمت روشنم کن که خیلی خنگ و گولم و تو داری گیج میکنی من خنگ را و امثال من خنگ را.

یاعلی مدد

پاسخ:
سلام. ببین یک سری از واژه‌ها کاربری‌شان درباری بوده در این مملکت مثل شرف‌یابی. ضمن این که بحث من درباره‌ی این نیست که رهبر را چه صدا بزنیم. بحثم روش مقابله‌ای‌ست که مخالفان پیدا کرده‌اند و آن هم استعمال مشمئزکننده‌ی نام ایشان است. آن قدر این کار را تکرار می‌کنند تا تبدیل به تشریفات شود. البته اگر تا به حال نشده باشد. و البته مخالفت صریح من است با امام گفتن ایشان. به نظرم دسته‌ی دوّم دارند در زمین دسته‌ی اوّل بازی می‌کنند بی‌آن که خودشان بدانند.
۰۷ تیر ۹۳ ، ۲۳:۵۸ سجاد نوروزی
حاج آقا قاسمیان چند وقت است که وقتی می‌خواهد در مورد رهبری صحبت کند می‌گوید آقای خامنه‌ای. شاید دلیل خاصی داشته باشد.
شاید روزی برسد همین نزدیک‌ها که بسیجی‌ها و دلسوزان همانطور که لفظ مشهور "آقا" از اواسط دهه70 به گمانم، جا انداختند امروز بیایند و لفظ دیگری که معنادارتر باشد را جا بیندازند. البته به نظرم هدف همه‌گیر شدن لفظ "آقا " هم همین ماجرا بوده که دغدغه‌ی توست. اصلا بعضی‌ها که کت شلوارشون خط اتو داره و هیچوقت خاکی نمیشوند بهشان نمی‌آد وقتی میگن آقـا یا حضرت آقا. اینها بهتره همون مقام فلان و بهمان را بگویند. واژه‌ی مقام معظم رهبری را هم وقتی بسیجی‌های کف خیابونی و خاکی استفاده می‌کنند خیلی توی ذوق می‌زند. 
بگذارید کارگزارانی‌ها بگویند مقام معظم رهبری
بگذارید خاتمی و اصلاحاتی‌ها بگویند رهبری یا مقام رهبری
بگذارید مادرشهیدها بگویند حضرت آقا
بگذارید احمدی‌نژادِ 84 بگوید آقا
بگذارید بسیجی‌ها بگویند آقا
بگذارید خامنه‌یی دات آی‌آر بگوید رهبر انقلاب
بگذارید شیعیان لبنان و عراق و بحرین بگویند امام الخامنئی
اما هر از چند گاهی بگذاریم همه به ایشان بگویند آقای خامنه‌ای.
همین. این آقای خامنه‌ای گفتن نسل ما را یاد دوران انقلاب و رشد ایشان می‌اندازد. یاد فرهنگی و شاعر و هنرفهم بودن آقا می‌اندازد. یاد دیدار خصوصی رهبر مملکت با ایرج افشار و عوامل فیلم شیار می‌اندازد. ساده است و صمیمی. یاد جمله‌ی هاشمی در خبرگان 68 می‌اندازد که از قول امام گفت: همین آقای خامنه‌ای خوب است برای رهبری. 
  
پاسخ:
سلام.
عالی و درست.
۰۸ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۲ حیدر نظری دولیسکانی
سلام

پاسخ:
سلام دل‌انگیز.
۰۸ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۳ حیدر نظری دولیسکانی
سلام
یه نکاهی به این نامه بندازید شاید بفهمیم دنیا به کدور میره.
I have no intention of publishing, or republishing, any work or text of which I am the author, in any form whatsoever, in electronic or print media, whether it be in the form of entire works or extracts, whether or not they be texts of a scientific or personal character, or any other kind, or in the form of personal letters addressed to others - as well as all translations of texts of which I am the author.

All editions or transmission of such texts which have been produced in the past without my express permission, or shall be made in the future as long as I am alive, which will or has been done in opposition to my will, as it is precisely expressed herein, will be deemed illegitimate in my eyes.

To the degree that I become aware of them, I will insist to the makers of these pirate editions, or any other publications including, without my express permission, texts from my own hand (apart from possible citations of a few lines at most), that they immediately withdraw these works from the marketplace; that the directors of libraries holding copies of my works, that these works be removed at once.

If my intentions as an author, as clearly expressed here, are treated as dead-letter, then let the shame of their contempt for me fall upon the heads of those responsible for those illegitimate editions, and on the directors of the libraries that harbor them. (From the moment that one or the other be informed of my intentions)

پاسخ:
سلام.
پس همه‌ی این نوشته‌هایی که از گروتندیک به جا مانده چی؟ تاریخ نامه را هم می‌گفتی.
سلام 
فکر کنم آقا مجتبی و  شاید هم آقای نوروزی اگر مزخرفات نوری زاده و امثالهم را شنیده بودند الان دقیقا می فهمیدند منظور شما چیست متاسفانه این آقایون سلطنت طلب چنان راجع به آقای ما صحبت می کنند و چنان تمسخر می کنند که گویی تنها جای محمدرضا با سیدعلی عوض شده است! و این خطرناک است هم برای انقلاب هم برای نسلی که به جای صدا و سیمای ملی صدای آمریکا و بی بی سی فارسی و ... را از ماهواره و یوتیوب و ... می بیند!
پاسخ:
سلام.
البته نوری‌زاده خودش یک رسته‌ی جداگانه است. من این‌جا نسبت با ولی را در دایره‌ی کسانی که کارگزار نظام هستند مطرح کرده‌ام.

سلام

عجب عکسی!

چقدر این مرد لطیف است.

علی معلم حق مطلب را خوب ادا کرده؛

ای پیر باتوام

تو امام زمان نه ای

اما که گفت باتو که کهف امان نه ای؟

....

یا علی مدد

پاسخ:
سلام.
علی یارت.
۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۴ سجاد نوروزی
سلام
من آلبوم عکس‌های خاطره‌انگیزی در لپ تاپ دارم. دیشب به محض دیدن این عکس ذخیره‌اش کردم. پیش خودم گفتم این عکس اتفاقا چه نسبت خوبی با متن میثم دارد. من هم بعید می‌دانم این پسر شهید در مچ انداختن با آقا پیش‌دستی کرده باشد. جالب است آقا بین جانبازها احساس سرخوشی خاصی دارد. بین این‌ها می‌رود به سال‌های جبهه که همان آقای خامنه‌یی بود. 
پاسخ:
سلام.
دقیقا.
سلام.

تا داستان سیستان رو نخونده بودم، حسم و نگاهم به این جایگاه یه طور دیگه بود ..
داستان سیستان رو هم تقریبا یکی دو سال پیش خوندم .. همین مقدس کردن ها، همین نائب بر حق گفتن ها، همین دور کردن ها باعث می شد نگاهم به اولین شخص مملکت، فقط در همین حد باشه ..
تفکراتی داشتم ... که بماند ...

نوشته ی شما منو یاد اون کتاب انداخت و این عکس صحنه های کتاب رو جلوی چشمم آورد ..

با نشون ندادن ابعاد شخصیتی‌شون، در حق ره‌بر ظلم می کنیم ...

التماس دعا ..
پاسخ:
سلام. 
همین طور است. ممنونم که آمدید نظر گذاشتید. سرِ کتابِ تقاطع هم خیلی اذیّت شدید. به شدّت عذرخواهم.
۱۰ تیر ۹۳ ، ۲۰:۳۷ سمیرا روشنایی
سلام.
۱. عالی بود و حرف حق.
۲. نوشته های از این دستتان به مراتب جذابتر و پخته تر از رمان هایتان بنظر می رسند. 
پاسخ:
سلام.
حالا شما یک رمان را خوانده‌اید. بگذارید انگِ تی‌لِم دربیاید، نظرتان عوض می‌شود.

من وقتی خلاقیت شما در نوشتن را میبینم از نوشتن خودم کلا مایوس میشم

درود برشما.

من لفظ"آیت الله " را خیلی معدود بکار میبرم برای زندگان از علما. قدیمی ها که بحق لایق بودند.

اما تو حرفام بعضی وقتا بجای "امام" از "آیت الله" استفاده میکنم

هر کدام باری دارد. تعبیر امام را با همه مخالفت ها جانانه می پسندم و با مصدایق قرآنی میخواند.

پاسخ:
سلام.
سپاس.
۱۲ تیر ۹۳ ، ۰۰:۵۶ یاسین حاجی باشی
آقا میثم سلام.من تا حالا همین مطلب و چند تا مطلب پراکنده در این وبلاگ(عکس کناری،یادداشتهای دم انتخابات،اسلام آمریکایی و حجاب و عدالت،جمهوری اسلامی وزامبی) و فیسبوک شما خوندم.دارم دیوونه میشم با اینکه نقطه اشتراک زیاد دارم با شما ولی آدمی به عجیبی و پیچیدگی شما ندیدم!تا وقتی تمام مطالب شما رو نخونم و از نزدیک نبینمتون نمیتونم نظر بدم(راستی راجع به من میتونید از فردین آریش و سعید گل صنم لو بپرسید)
۱۲ تیر ۹۳ ، ۰۰:۵۶ یاسین حاجی باشی
آقا میثم سلام.من تا حالا همین مطلب و چند تا مطلب پراکنده در این وبلاگ(عکس کناری،یادداشتهای دم انتخابات،اسلام آمریکایی و حجاب و عدالت،جمهوری اسلامی وزامبی) و فیسبوک شما خوندم.دارم دیوونه میشم با اینکه نقطه اشتراک زیاد دارم با شما ولی آدمی به عجیبی و پیچیدگی شما ندیدم!تا وقتی تمام مطالب شما رو نخونم و از نزدیک نبینمتون نمیتونم نظر بدم(راستی راجع به من میتونید از فردین آریش و سعید گل صنم لو بپرسید)
پاسخ:
سلام.
مشتاق دیدار.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">