تی‌لِم

روایت‌ِ بدونِ گلِ میثم امیری
  • تی‌لِم

    روایت‌ِ بدونِ گلِ میثم امیری

مشخصات بلاگ
تی‌لِم
بایگانی

مثل هر جنبنده‌ی دیگری من هم روزی به وجود آمده‌ام؛ سالِ کربلای 5. از آن نسل از فرط «هابی» نداشتن، کتاب‌خوان شده‌ام و از بس در این کار معتاد که آن را با هیچ سرگرمی یا دست‌گرمی دیگری عوض نمی‌کنم. اوّلین نوشته‌هام را در وبلاگم و یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودم و مثل هر نشر دهنده‌ی دیگری فهمیدم که می‌شود داستان هم نوشت. که نوشتم. در «لوح» که سایت ادبی نسبتا مشهوری بود در دهه‌ی 80. دیدم داستان کوتاه نوشتن نمی‌دانم، و مثل هر سوادکوهی دیگری پرگو هستم. این پرچانگی را خالی کردم روی صفحه کلیدِ دستگاهِ نویسنده‌ای که تا به حال سه بار عوض شده. با چند صد هزار واژه چیز نوشتن و به جایی نرسیدن و منتشر نشدن. همه هم رمان. بالاخره یکی را منتشر کردم در تابستان 92 –سال ریاست جمهوری 11- به نام «تقاطع انقلاب و وصال» که هنوز چاپ اوّلش تمام نشده و رمانِ «تیلم» به سالِ 94 -سالِ مجلسِ ده- که چاپ اوّلش تازه شروع شده. این را هم بگویم که سال 83 رفتم به دانشگاه تربیت معلّم –خوارزمیِ حالا- تا ریاضی بخوانم که درست و حسابی تربیت شوم. که نشدم. سال 87 رفتم به دانشگاه شاهد تا همان ریاضی را در دانشگاه «ارزش‌ها» بخوانم که بلکه به حرمت ارزش و شاهد و شهود تربیت شوم. که نشدم. الان هم دانشجوی ترم هشت دکتری منطق ریاضی هستم در دانشگاه تربیت مدرّس که منطقی تربیت شوم. این زورِ آخرِ سیستم آموزشی‌ست در تربیت کردنم در ۳۰ سالگی‌. از سیستم آموزشی ناامیدم ولی از خانمی که به زندگی‌ام از بهمن ۹۵ وارد شده است نه.

ایمیل:

amiribeshelim@gmail.com
این‌جا نظرهای شما، در صورت تمایل شما، نمایش داده خواهد شد.

نظرات  (۸۷)

۱۶ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۳ فکر کنم مرتضی :)
سلام. هنوز می نویسی؟
باز هم کتاب نقد میکنی ... بعد از خواب ... قبل از امتحان مبانی!!!
سر بلند باشی :)
پاسخ:
سلام برادر. مشتاق دیدار... سال اوّل لیسانس بود؛ فکر کنم نقد کتابی از صادق هدایت بود؛ دقیقاً هم شب امتحان مبانی. چه دورانی بود!
۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۴ محمد امیری بشلی
سلام  
۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۹ محمد امیری بشلی
عکس کاخ گلستان رو میبینم 
پاسخ:
درود. 
عزیزی محمد جان.فقط بگو کال آف دیوتی 8.5  کی تمام می شود!!
۱۴ آذر ۹۲ ، ۲۰:۵۷ محمد امیری بشلی
آره با کمک امیررضا
پاسخ:
شوش ببه اوج.
۰۹ دی ۹۲ ، ۲۱:۵۴ محمد امیری بشلی
فیلم  نجات سرباز رایان رو گرفتم دیدم  عجب فیلم توپیه  قشنگ ترین صحنه اش اولاشه که تام هنکس و بقیه ی دوستاش  از قایق پیاده میشن و  دشمناشون رو تیر بارون میکنند  اسپیلبرگ فیلماش خیلی خوبن  اما این فو ق العاده است   ادبیات داستانی این فیلم توی جنگ جهانیه طبق چیز هایی که از جنگ جهانی میدونم این فیلم خوب جنگ جهانی رو توصیف  کرد
قبلاسنتون روننوشته بودینا؟!
پاسخ:
بله. و شما هنوز اسم‌تان را. 
هنوز؟!
اولین باربودکه نظرمیذاشتم.
من یه بنده خداهستم.وقتی همدیگرونمیشناسیم چه فرقی میکنه که اسمم چی باشه؟
پاسخ:
برای من فرق می‌کند. 
۰۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۸ علی اسفندیاری
سلام نادان
پاسخ:
درود. 
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۰ هادی آقایاری
سلام میثم جان
خیلی وقته خبری ندارم ازت
وقتی شنیدم رمانی چاپ کردی خیلی خوشحال شدم
اسمش چیه؟
پاسخ:
سلام هادی. 
تقاطع انقلاب و وصال. مشتاقِ دیدارِ شما. 
http://tilem.blog.ir/1393/07/24/%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7
میبینی اخوی؟ کشور نیاز به تغییر اساسی داره. مدیرا که صندلیشونو چسبیدن. ملت هم فکر بابک زنجانی و محیط زیست و مهاجرت و این خزعبلاتن. صدا و سیما هم که شیپوره. البته ما این وسط بیکار نیستیم، حداقل فحش که می خوریم. ها؟
پاسخ:
ها برادر.
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۴:۰۴ عبدالحسین
سلام اخوی عزیز
خوبه که نقد می کنید اما دقت کنید با این نقد ها جزو بی انصاف ها حساب نشید چون کسانی که بی انصاف باشن امام زمان یه گوشه نگاهم بهشون نمی کنه!!!
در مورد هییت کسی میتونه نقد کنه که در تمام کارهای هییت بوده و از ریز و درشت مسایل خبر داشته باشه و سیاست کار رو بدونه..........
شما کی هستی که به خودت اجازه میدی بگی قیمه ی آخر برنامه های محرم مزه ی امام حسین نمیده؟؟؟!!!!
خود مادر سادات فرمودن هرجا روضه ای برا حسینم گرفته بشه ما میام توی اون مجلس و خودمون میزبان اون مجلسیم!!
اینکه رییس دانشگاه میاد توی مراسما شرکت می کنه و مثل هرسال بیت رهبری نمیره از خضوع و احترام ایشون واسه دانشجوهاشه......امیرالمومنین فرمودن یکی از نشانه های مومن و شیعه اینه که با اولین نگاه تهمت نمیزنن و اگر چیزی هست که درموضع تهمت قرار داره اونو رفع می کنن!!!
صرف اینکه آدم یه چیزی برداشت می کنه نباید اونو علنی کنه.....تحلیل هاتون رو قوی تر کنید تا توی مسیر نقادی موفق تر باشید.....
نقد منصفانه بکنید .....این هنره ....وگرنه هرکس میتونه یه وبلاگ بزنه و توش کلی چرت و پرت به مسیولین بنویسه...!!
ایشالا موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
ُسلام برادر. 
سلام
میشه جواب کامنت بالاروبدید؟یااگه قبلاشخصی جواب داده بودین،عمومیش کنید؟
پاسخ:
سلام. عرض می‌کنم خدمت‌تان. 
با سلام
نویسنده ای زیادی روشن فکرانه که میخواهد بگوید من مذهبیم.نه مثل آنهایی که کورکورانه یه سری اعتقاد دارند. جدیدا نوشته هاتون خیلی زبانش تغییر کرده(نچسب شده).
پاسخ:
سلام. دعا کنید. 
سلام
خیلی خیلی برام عجیب و البته باعث خوشحالیه که شما که رشته تون ریاضیه اونم دانشجوی دکترا، چطور فرصت میکنید، رمان هم بنویسید... باید به برنامه ریزیتون و نگاهی که به زندگی دارید احسنت گفت...
تا حدودی مطالب وبلاگتون رو خوندم، این نوع نگاه به مسائل برام تازگی داشت، البته همشون رو تایید نمیکنم ولی همین که بعد خوندنشون احساس بدی نداشتم خودش تجربه ی خوبی بود.


پاسخ:
سلام. 
دعا کنید. 
سلام
چرا نظرات اخرین مطلبتون رو خصوصی تنظیم کردید؟؟؟

پاسخ:
سلام. به طور کلی نظرها را خصوصی کرده‌ام. اگر امری دارید ایمیل بگذارید با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. اگر هم نکته‌ای‌ست که علاقه‌مند هستید ملّت آشکارا نظرتان را بدانند، همین جا نظر بگذارید. 
بله چشم.
حتما ایمیل میفرستم خدمتتون.

بعد خودم اولین وبلاگ نویس هست که می بینم کامنت ها را بسته

و ما چه می دانیم  دیگران چگونه می اندیشند؟

موفق باشی


گردهمایی شعر کودک نهمین جشنواره شعر فجر با حضور شاعران برجسته کودک و نوجوان در همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این مراسم که در سینما کانون همدان برگزار شد، سید محمدرضا جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نخستین سخنران این برنامه بود که ضمن اشاره به پیشینه پربار شعر کودک و نوجوان در استان همدان گفت: همدان به لحاظ دارا بودن آثار پرشمار شاعران کودک و نوجوان دارای گنجینه ای پربار است.

وی با تشکر از استاد جواد محقق به عنوان دبیر گردهم آیی، از وی به عنوان درخشش ستاره الوند در آسمان شعر ایران نام برد.

جواد محقق معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر گردهم آیی هم در این برنامه ضمن خیر مقدم به شاعران حاضر در گردهم آیی از همدان به علت کثرت شاعران کودک و نوجوان از ابتدای انقلاب تا کنون به عنوان پایتخت شعر کودک و نوجوان ایران نام برد و گفت: «کمتر استان دیگری است که این حجم از شاعران کودک و نوجوان برخوردار باشد.»

وی با اشاره به برگزاری محافل شعر فجر در استان های مختلف کشور و کشورهای همجوار گفت: در سال های گذشته جشنواره شعر فجر، با دعوت از شاعران دیگر کشورها آیین های شعری محدود را برگزار می کرد اما با واگذاری برگزاری این برنامه به بنیاد شعر و ادبیات داستانی و تشکیل هیئت علمی، تصمیم بر این گرفته شد که محافل شعر در استان های مختلف کشور برگزار شود و علاوه بر آن شاعران مطرح کشور با سفر به سه شهر کابل، گنجه و بصره محافل شعری برای فرهنگ دوستان کشورهای همسایه برگزار کنند.

ادامه برنامه با شعر خوانی آقایان و «بیوک ملکی»، «بابک نیک طلب»، « فرزین بکتاش»، « شهریار شفیعی»، « حمید هنرجو»، « هادی خورشاهیان»، « عزت اله الوندی»، « محمد صارمی شحا» و خانم ها «کبری بابایی»، « سعیده موسوی زاده»، « شهلا زرنشان»، «سیده مرضیه حسینی» و تنی دیگر از شاعران بومی همراه بود.

تک نوازی سنتورو فلوت توسط نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مشاعره اعضای خردسال و نوجوان کانون و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این گردهم آیی بود.

حضور پرشور کودکان و نوجوانان همدانی در این برنامه از نکاتجالب توجه این برنامه بود.

 

۱۹ اسفند ۹۳ ، ۱۷:۰۵ مسعود گروسیان
جالبه اینجا من یک نظرم درباره میثم امیری نخوندم.

چند وقت پیش کامنت‌های جنگ و دعوا و کل‌کلای اون بلاگ قدیمی هیچی رو می‌خوندم. باحال بود. جوون بودیم.

این جایزه اخیری هم گرفتی مباک باشه.
محمد مرادی شش ساله از تربیت معلم
سلام دکتر
خوبی؟ چه خبر؟ چند دفعه تماس گرفتم و پیام دادم به شماره 919ات جواب ندادی. ایشاالله هرجا هستی موفق باشی.
یاعلی
سلام خیلی وقت بود نیامدم تم جدید وبلاگ زیباست مطالب جدید هم همینطور انگ تیلم کی به دست ما میرسد ؟؟؟؟؟؟ عمو مهدی خیلی ازش تعریف کرد و شور و شوق منو برای گرفتن اون کتاب بیش تر کرد 
 
موفق باشید
سلام
به دنبال چه هستی؟؟؟
همه چیز اینجاست>>>

http://bakhshayesh.dayanshop.com/
سلام چه کتابی ؟
Just tried http://clanshelper.com/ - I got free CoC gems here! Get yous too in less than two minutes!! It rocks!!(oj4zntNllD)
سلام قبلا گفتم بچه دهاتی رفتار و گفتارش متفاوت است به نظرم به جای رمان و ریاضی برو تو همون دهات خودتون برنج بکار که وابسته نباشیم این کارهای تو که می شناسمت به صلاح نیست .عرض خود می بری و زحمت ما می داری.
حیف نیست یک صندلی دانشگاه را اشغال کرده ای به نظرم برو دهات کشاورزی آنجا کار کن قصه موسی وشبان بنویس.
از نوشته هات خوشم میاد.
سلام دوست عزیز
گفتم یه یادی از همدیگه کرده باشیم
از رضایی و عبدی و بیطرفان هم خبری دارید
۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۶ سیده زهرا میم
سلام (: من منتظر ایمیلتون هستم !
باسلام 
ممنون میشم اگه اطلاع بدین هرچند وقت قراره بروز کنین؟
پاسخ:
سلام. چشم. 
این بشل دهات است یا شهر یا یک ایالت در آمریکا؟
می توانم با شما دوست شوم ؟
اگر امکان دوستی هست شماره تلفنتان را بنویسید .ممنون
پاسخ:
سلام. 
لطفا به amiribeshelim@gmail.com ایمیل بزنید. 
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۳۱ محمد بیطرفان
سلام میثم جان
من دارم میام
ما چندتا مار داریم میریم
وای به حال مملکت ما که تو دانشجوش و منتقدش باشی.خاک بر سرت بی سواد به اصطلاح روشن فکر
پاسخ:
تا حدی قبول دارم. 
۱۱ مهر ۹۴ ، ۰۶:۵۲ علیرضا درویش
عالی است نقد آخرتان.
توانسته اید بخش مهمی از کاستی های فیلم را، با نثری محکم، و ارجاعاتی درست، بیان کنید.
یاد می‌گیریم از شما. موفق و موید باشید.
پاسخ:
سلام و سپاس. 
۲۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۹ حسین رائیجی پارسائی
سلام دوست محترم..
مطلب سه مشت یک ضربه را از روی وبلاگ برداشته اید یا اصلا چنین متنی را قرار نداده بودید؟ ،قصد خواندنش را داشتم که..
در ضمن اگر برایتان مقدور است نظر آقای فراستی راجع به این دو رمان را هم به اطلاع بنده برسانید.(ترجیحا نمره ایشان از 4 را اگر میدانید) 
تربیت احساسات -فلوبر..
اوژنی گرانده-بالزاک..
یا علی..
پاسخ:
سلام. 
متنی در کار نبود و همان یک جمله کلِّ مطلب را تشکیل می‎داد. 
آقای فراستی به اوژنی 1.5 و به تربیت احساسات 3.5 داد. 
۰۷ آبان ۹۴ ، ۰۱:۲۲ حسین رائیجی پارسائی
سلام..متشکرم بابت پاسخگوئی تان..
خواستم نظر شخص شما را بدانم راجع به این چند نویسنده و بهترین اثر هر یک(البته اگر نسبت به آثارشان،اشراف دارید)..
چارلز دیکنز-گوستاو فلوبر-انوره دوبالزاک-فرانتس کافکا..
پاسخ:
سلام.
تمام آثار منتشر شده هیچ‌کدام را کامل نخوانده‌ام. امّا از بین آن‌هایی که خوانده‌ام،  تربیت احساساتِ فلوبر، و مسخِ کافکا نزدیک به شاهکارند. داستانِ دو شهرِ دیکنز را باید دوباره بخوانم و اوژنی گرانده بالزاک هم متوسط است. 
۲۷ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۴ حسین رائیجی پارسائی
سلام..
نقد ولادیمیر ناباکوف بر مسخ کافکا رو خوندین شما؟نظرتون چیه؟
منتقد ادبی خارجی خوب-مثل رابین وود در سینما-سراغ ندارید که معرفی کنید به بنده؟ 
پاسخ:
سلام. 
متنِ ناباکوف را قدیم‌ترها خوانده‌ام. به نظرم از متنِ کافکا عقب‌تر است و جاهایی به دامِ تفسیربافی می‎افتد. 
فعلا سوزان سانتاگِ نظریّه‎پرداز را کمی خوانده‎ام که خوب است و از باقی ریز و درشت‎ها خبر ندارم. 
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۱ حسین رائیجی پارسائی
سلام..
به نظرم مسخ کافکا از نقد ناباکوف جلوتر است ولی نقد ناباکوف هم به جای خود ارزشمند است و میشود از آن آموخت..
پدران و پسران تورگینف را خوانده اید؟ به نظر شما اثر خوبی ست یا متوسط یا بد؟
پاسخ:
پدران و پسران هم کارِ خوبی است. صحنه‌های انتهایی‌اش خوب درآمده. 
۰۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۰ حسین رائیجی پارسائی
سلام.آخرین مطلبتون کمی نیاز به ویرایش دارد،نگاهی کنید و اصلاح کنید.
پدران و پسران را با ترجمه مهری آهی میخوانم،تا اینجا-صفحه 150- که اثر بدی نیست،ولی خوب هم نیست ولی از اثر دیگر تورگینف -نخستین عشق -خیلی بهتر است.
شما یادداشتهای زیرزمین و شبهای روشن داستایفسکی را خوندید؟ اگر خوندید نظرتان چیست؟
و اینکه مزاحم شما نیستم با این پرسشهای چند روز یک بار؟ (برایم مهم است که با اکراه پاسخ سوالات را ندهید که نداده اید تا کنون)
پاسخ:
سلام. 
مطلبِ آخرم را کمی ویرایش کردم. 
من شب‌های روشن داستایفسکی را خیلی قدیم خوانده‌ام. به نظرم کارِ خوبی نیست. 
دیگر این که حتما بودنِ شما و پرسش‌های‌تان به نفعم است و هرگز مزاحمت نیست. 
۱۰ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۴ حسین رائیجی پارسائی
سلام،متشکرم از لطفتان..
پدران و پسران را خواندم،قطعا اثر بدی نیست.دقیق تر بگویم کمی از متوسط جلوتر است و ارزش خواندن را دارد..(1.25 از 4)..از تورگینف سه اثر خواندم-آدم زیادی،نخستین عشق و پدران و پسران-،این اثر بهترینش بوده تا اینجا ..آدم زیادی هم اثر خیلی بدی نیست،نزدیک به متوسط(0.5)..
از نمره استاد به پیرمرد و دریا و خانم دلوی آگاهید؟ و اگر خوانده اید نظر خودتان ؟


پاسخ:
سلام. 
نمره ایشان به پیرمرد و دریا بالا بود. بالای سه. همین طور نمره‌شان به خانمِ دلوی هم نزدیک به عالی است. 
من پیرمرد و دریا را قدیم‌تر خواندم، آن موقع ها حد و اندازه های 2 را برایش قائل  بوده‌ام. وداع با اسلحه کارِ بهتری است. 
خانمِ دلوی هم کتابِ خوبی است. 2.5 را راحت می‌گیرد. 
۱۳ آذر ۹۴ ، ۰۸:۰۹ علیرضا درویش :))
سلام، چاپ رمان مبارک باشد.
امیدوارم استاد فراستی هم آن را خوانده و نظرشان را ابلاغ بفرمایند.
پاسخ:
سلام. ممنونم.
۱۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۰ علیرضا درویش :))
سلام،
مطلعید که چرا نمره استاد به ”مسخ” 3.5 است؟ چرا 0.5 نمره از آن کسر کرده اند؟...
پاسخ:
3.5 نمره خیلی بالایی است؛ آن نیم نمره را یادم می‌آید به یک دو کلّی نگری در توصیف داده شد و یک دو سطرِ ناخوب. 
۱۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۴۸ حسین رائیجی پارسائی
سلام و عرض ادب..
از همینگوی سه اثر خواندم.قطعا پیرمرد و دریا بهترین بوده در بین این سه رمان- 3.25 از 4 -،
ولی وداع با اسلحه را تا کنون نخوانده ام..زنگها برای که به صدا در می آیند که اثر ضعیف و ناچیزی ست و محتوا زده و عجولانه..ولی خورشید همچنان میدهد ،اثر خیلی بدی نیست-0.75 از 4-
برای وداع با اسلحه شما کدام ترجمه را توصیه میکنید؟ نجف دریابندری؟
پاسخ:
سلام. 
وداع با اسلحه با ترجمه نجف دریابندری خوب است. 
۲۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۲ حسین رائیجی پارسائی
سلام..
نظر استاد و شما -و احیانا نمره ی مدنظرتان- به شنل گوگول چیست؟
و اینکه، رمان "رعایای مرده" از گوگول را خوانده اید؟
پاسخ:
سلام. نمره که ندادیم، ولی نظر ایشان این بود که داستان خیلی خوب است. به نظر من هم داستان خوبی است. 

۰۲ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۱ محمد مرادی
سلام میثم جان
خبر انتخاب کتابت رو تو مصاحبت با خبرگزاری دانشجو خوندم
خیلی خوشحال شدم 
گوشیم گم شده، شماره همه رو گم کردم 
لطف کن بهم یه زنگ بزن خوشحال میشم
09195514671
یاعلی
۰۷ دی ۹۴ ، ۰۱:۱۹ حسین رائیجی پارسائی
سلام آقا میثم..تشکر بابت پاسخگویی هایتان..
نظر استاد به رمان جانوری در جنگل مثبت بود یا منفی؟
دوست دارم کمی هم از سلیقه سینمایی تان بدانم ،
اگر کلاسیک بین هستید که احتمالا هستید،فیلمسازهای مورد علاقه تان کیست؟ 

پاسخ:
سلام. 
من جلسه پیش نبودم، ولی فکر کنم برآیندِ جلسه مثبت بوده به نفعِ کتاب. 
من فیلم‎بین حرفه‌ای نیستم هنوز، ولی بین این‌هایی که دیده‌ام، به نظرم، جان فورد از همه بهتر است؛ قلّه است. 
۲۶ دی ۹۴ ، ۱۸:۳۳ مهران رحیمی
سلام. نظری خصوصی برایت فرستادم که مربوط به دوستی قدیم ما میشد. حالا با خواندن اکثر مطالب وبلاگت این نظر را به عنوان دوست جدیدت مینویسم. بالاخره بعد سالها دل نوشته های کسی را دیدم که میفهمد و انگار خودم و خودش صمیمی با هم حرف میزنیم. چقدر دلم برای چنین آدم با فهم و درکی تنگ شده بود. قدر نعمت فهم را بدان که من در کم کسی دیده ام و شاکر باش خداوند را. من را از دعاهایت بی نصیب نگذار. من را یادت هست؟ الان ۱۸۰ درجه چرخیده ام! گفتم تا بدانی. الان ژاپن هستم برای فرصت مطالعاتی. دوست دارمم ایران آمدم ببینمت میثم جان. حتما ان زمان باهات تماس میگیرم، فقط یکچیز را خواستم خودمانی عمومی بگویم. نوشته هایت مرا یاد ابوذر انداخت. من که هرگز نبودم، اما دوستش داشتم، مثل تو که دوستت دارم. یا حق
سلام بر نویسنده جوان. (تیلِم) رو خوندم. به شدّت مفهوم زده بوده. ببخشید که صریح مى گم ولى اصلا فرم حسّى درستى شکل نگرفته بود. با این حال جوان هستید و در حال تجربه. امیدوارم کار بعدى بهتر شود.
خواهشى هم داشتم. اگر زحمتى نیست نظر آقاى فراستى در مورد (در انتظار گودو) و (شِش شخصیت در جستجوى نویسنده) را در اینجا بفرمایید. هرچه مفصّل تر بهتر. ممنون
پاسخ:
سلام. 
ممنون که نظرت را فرستادی. 
من در این دو جلسه حاضر نبودم. ولی می دانم نظر ایشان مثبت بود؛ به خصوص درباره در انتظار گودو. 
سلام امیرى نویسنده
درست رو تموم کردى؟ دانشجوى دکترى بودى نه؟ چطور وقت مى کنى بنویسى؟!
سلیقه موسیقیایى خودت رو هم بگو کلاسیک؟ سنتى؟ باخ؟ سالار عقیلى؟
آقا "صد سال تنهایى" و "گزارش یک آدم ربایى" رو هم بزارین تو برنامه نقد داستان کافه.
پاسخ:
سلام. 
هنوز درسم تمام نشده؛ رساله ام مانده. سعی می کنم بنویسم و کار اصلی ام نوشتن باشد. 
سعی می کنم موسیقی خوب گوش دهم؛ هنوز به سلیقه نرسیده ام. ولی از سنتی ها بنان و از کلاسیک ها هم موتزارت و باخ. 
درست می فرمایید. حتما باید از مارکز بخوانیم. 
بسیار عالى انشالله موفق باشى در تحصیل و امر نوشتن.
یک سوال: علت کم کردن امتیاز رمان "تربیت احساسات" چیست؟ ایراداتى که جناب فراستى از رمان گرفتند مد نظرم است. ببخشید که سوال مى پرسم. اون ساعت از روز پنجشنبه سر کار هستم وگرنه این جلسات رو از دست نمى دادم.
خدا ترا حفظ کند همین
امثال تو وسجاد مایه امیدواری ما هستید
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۲ ساسان سوسهابی
واقعا باعث افتخاره
سلام آقا میثم گل

آدرس وبلاگت رو از وبلاگ استاد فراستی پیدا کردم.
هنوز میرید شما نقد کتاب پیش استاد.
در ضمن چجوری می تونم فایل صوتی جلسات نقد رو گیر بیارم؟


پاسخ:
سلام. 
چند هفته ای نرفتم. برخی از فایل های صوتی را هم دارم. 
سلام.
تی لم را خوب نوشته اید. خوب تر از حد انتظارم بود.
دلم می خواست آخرش را نمی دانستم.
پاسخ:
سلام. 
ممنون.
سلام به فایل های صوتی جلسات نقد کتاب به شدت نیازمندیم. جنایت و مکافات. بوف کور. بیگانه. در انتظار گودو.
پاسخ:
سلام. 
فعلا فایل ها آماده انتشار نیست. هر وقت چنین بود، به شما اطلاع می دهم. 
سلام میثم جان
چند سالی هست نوشته هات رو میخونم
چیزی که الان می خوام بگم در مورد نقدهای فیلمیه که می نویسی
خیلی سختگیرانه و بعضا از نگاه بالا به پایین نقد می کنی
البته الان که این صفحه رو خوندم دیدم توی جلسات آقای فراستی شرکت می کنی و الان میشه تاثیر فراستی رو روی نقدهای شما دید
هرچند این نقد به همه کسایی که انقدر سختگیرانه وارده فیلم دیدن برای لذت بردنه و در هر فیلمی میشه لحظات خوبی رو پیدا کرد حتی فیلمایی جریان اصلی هالیوود
چه برسه به فیلمایی که نقد می کنی که سطحشون پایین نیست و فیلمای خوبیند
برعکس نقدهای خارجی که خوندم توی ایران نقد فیلم به معنی نشون دادن نقاط ضعفه ولی نقداهی خارجی مثل نویسندگان کایه دو سینما یا متقدین هالیوودی که فیلم رو تفسیر می کنند و نقاط قوت رو میشمرند بیشتر
اینکه شما بیشتر از یه سری ها بفهمید و سطح سلیقه بالاتری هم داشته باشید باز باعث نمیشه از فیلمها لذت نبرد و فقط نقاط ضعف رو دید.

پاسخ:
سلام. 
نقدهایم یا درست یا غلط؛ من سخت گیرانه نمی فهمم. اگر درست است که باید فیلمساز خودش را اصلاح کند. اگر غلط است که وارد نیست. بنابراین صحنه خوب به نظرِ من صحنه ای است که از مرز تکنیک گذشته باشد و توانسته باشد محتوایی خاص را با شکلی بدیع بیان کنید. تکنیک ابزار است. این شکلِ بدیع در هر صحنه ای باشد باید قدر ببیند.
فیلم را در کلیت هم می توان بررسی کرد. در کلیت، ما با نگاهِ فیلم ساز طرفیم. در سینمای ما بیشتر فیلم سازها نگاهی ندارد؛ هیچ نقطه عزیمتی ندارند؛ پس صحبت از شکل بدیع از سرشان زیاد است. حال اگر فیلم سازی صاحب نگاه بود و آن نگاه را توانست به تصویر بکشد، می توان بر سر درستی یا نادرستی آن نگاه بحث کرد که بحث پیشرفته تری است. 
۲۶ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۵۹ حسین رائیجی پارسائی
سلام و عرض ادب..
پیشاپیش سال نو رو تبریک میگم ،امیدوارم که اثر جدیدتون از دو کار قبلی جلوتر باشه و میسر بشه بخونم کاراتون رو..
(بنده تاکنون دو کار قبلی شما رو نخوندم)..
و اینکه نظر بنده در وبلاگ آقای یوسف بیک در مورد فیلم "ایستاده در غبار" -نا امیدی از خیاط نفتی و..-را شما بد برداشت کردین..بنده این فیلم و ندیدم و نظرم در آنجا به کلیت سینمای امسال بود البته در حد یک پیش بینی و شما گمان بردین که منظورم آقای مهدویانه..
خواستم بدونم که شما عکاسی رو حرفه ای دنبال میکنین یا نه.. فقط به درخواست جناب فراستی عکس میندازین؟
به همراه جناب فراستی که اومده بودین شهرمون ،،دوربین به دست بودین و....
پاسخ:
سلام. 
ممنونم از محبت شما. 
ضمنا من عکّاس نیستم.
۰۷ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۱۹ حسین رائیجی پارسائی
سلام ..
نظرتون راجع به این دو فیلم چیه؟ بادیگارد - ابد و یک روز ..
هر دو فیلم را به تازگی دیده ام،هیچ کدوم رو دوست نداشتم..
بادیگارد :
توقعم از حاتمی کیا-- بیشتر از این بود ،گرچه به آشفتگی و مضمون زدگی-از ساختار فرمیک تا محتوا- فیلم بنام پدر نیست ولی فیلم بد و غیرقابل دفاعیه..
محافظ-بادیگارد؟ ..حیدری-نعمتی؟..
با نظر جناب فراستی موافقم که حاتمی کیا فیلمنامه نویس خوبی نیست ،، ولی در کارگردانی میشه روش تا حدی حساب کرد..این فیلم هم ضربه اصلی رو از فیلمنامه ی از کل به جزء رسیده خورده،قطعا چ با اینکه فیلم متوسط رو به خوبیه از این فیلم بهتره و قابل دفاع تر..
از خلق کاراکترهایی خام-مریم،الیاس،مافوق و.._که هیچ باری تو فیلم ندارن و کاملا بی وزن رها شدن و حکم کاراکتر پرکن قصه رو دارن و قطعا برای بیان چند دیالوگ مهم!! وسط قصه گیر افتادن-مشابه دیالوگ های مهم!! گلشیفته فراهانی تو فیلم بنام پدر..
 حرفی که حاتمی کیا(حاج حیدر)میخواد بزنه تبدیل به سینما نمیشه ،اونم همچین حرفایی..
خودآگاه-ناخودآگاه..مقدس-نامقدس..دهه 60-دهه 90 ..
و اما ابد و یک روز :فیلم چرکی ست..یک ساعت و نیم شکنجه و بازی با اعصاب مخاطب..
نه شخصیتی ساخته میشه نه محیطی..دقایق زائد ابتدایی کمکی نمیکنه به قصه..
بازی ها به جز معادی ،همه بد بودن..بوی بد سیاه نمایی به وضوح به مشام میرسه ازش..

پاسخ:
سلام. 
درباره بادیگارد، ما تنها با یک فیلم بد مواجه نیستیم، بلکه با یک تفکر خطرناک مواجه ایم. فیلم یک دوگانه مقدّس-نامقدّس را مطرح می کند که خیلی خطرناک است. فیلم، مشکلاتی دارد که شما برخی اش را به درستی گفته اید، ولی بدتر از آن نگاهِ ارتجاعی که پشتِ فیلم است نگران کننده است. 
ابد و یک روز، فیلم ناپسندی است. توهین است به ما و فرهنگ ما. عجیب است که فیلم این همه حامی پیدا کرده است. 
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۴۷ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
کمی دیگه راجع به ابد و یک روز و خاصه سازنده ی محترمش : 
به سختی تا آخر نشستم رو صندلی.شکنجه بود این فیلم..موندم یک جوان 25,26 ساله_کارگردان فیلم_ از دلِ چه دالان تاریخی,اجتماعی,سیاسی, جغرافیایی,زیستی و.. گذار کرده که این فیلم و ساخته.. 
از توهمِ مساله داشتن ,,خودشون به خودشون گیر میدن,این قشر تازه واردِ گودشده از اونان که اگه تو مانورِ نظامی شرکت کنن,, اسیر میشن از بس که اسیرن و درجازن و سورئال .. 
دوربین تو خونه با تکنیک زدگی بی منطق و ریتمِ تند مدام خاک می پاشونه تو حسِ بصری,,اعضای خونواده هم چپ و راست تیکه بارِ هم میکنن و پاچه هم و میگیرن که حس شنوایی رو اذیت کنن..بوی تعفن هم از شروع تا پایان همرامونه و حتی افرادِ تو خونه رو هم اذیت میکنه چه برسه به حسِ بویایی ما,,حس چشایی مون که از بی مزِگی نویدِ_بخوانیم امیدِ خونه و بخوانیم گول زنکِ هیات داوران_تهِ فیلم در امون نبوده,حسِ لامسه مون هم که از ترس لمسِ مادری چنین فداکار! به حس ششم پناه برده..حس ششم هم که میگه : این فیلم اگه بره جشنواره های فرنگی واویلا..... 
خوبه که فیلم و فیلمساز توهمِ واقع گرایی داره,اگه سورئال می بود چی میشد؟ 
شایدم گوشِ حسِ و جانِ ما_مخاطب عام_ کَره که "صدایِ واق واقِ واقِ ع گرایی" این چنین زندگیِ سگی ای رو نمیشنویم.. 
امیدوارم که این فیلم تو ایران بمونه و .....ولی بعید میدونم..
مطلبی درمورد فیلم بادیگارد ننوشتین تا کنون؟
از خوندن مطلبتون درمورد فیلم محمد رسول الله ،راضی بودم.دوست دارم اگه مطلبی نوشتین،خونمش..
و اینکه شما آقای "رضا عسکری" رو میشناسید؟( اهل شهر گرگان و از شاگردان جناب فراستی)
پاسخ:
سلام. 
درباره ابد و یک روز متن زیر را نوشته ام. 
http://www.snn.ir/detail/News/498545/177 
درباره بادیگارد یک متن بد نوشته بودم که از آن برائت می جویم. تازگی یک متن دیگر نوشته ام که اگر منتشر نشد، نشرش خواهم داد. 
آقای عسگری را زیاد نمی شناسم. ایشان را در گرگان دیدم در همان جلسات.

سلام جناب امیری. تی لم را خواندم . قشنگ بود . بعضی جاهاش دلنشین و یاد آور خاطرات غریب امثال من و  بعضی جاهاش حوصله سر بر مثل جامعه امروزی کسالت بار. شخصیت کیومرث رو خیلی خوب پرورش دادید. خیلی خوب به دل نشست این جوان کوهی .  نثر تون رو پسندیدم  حتی اونجاهایی که شبیه  فیلم نامه های علی حاتمی می شد !! کیومرث چه بگوید ؟ می خندد به چند نشانه ! مانند آن هایی که یک تیر می زنند به چند نشانه ؛ انگ غسل ارتماسی ماه مبارک که یک تیر است به دو نشان ،هم باطل شده روزه و هم باطل شدن غسل ! ...( با صدای جمشید مشایخی در هزار دستان بخوانید که حرف ندارد ...) ی کم تغییر لحن  برای عوض شدن ذائقه بد نبود اما بیشترش مثل ایجاد یک موج و گره در طول نخ تسبیح می شه..واقع بینی شما در دیدن جامعه آن سالها بسیار قابل تقدیره با سن کمی که دارید این برایم جالب توجه بود و نشان از تحقیقات و بررسی های کاملی است که انجام داده اید . از آشنایی با نویسنده جوان و واقع بینی مانند شما خوشحالم و منتظر نوشته های بعدی شما مشتاقانه می نشینم . موفق باشید

پاسخ:
سلام. 
ممنون. 
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۳۴ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
نقدتون به فیلم ابد و یک روز رو خوندم..هم نظریم،خصوصا ترک خونه و بازگشت به خونه ی سمیه؟ و فریب خوردن هیات داوران..
اشتفان تشوایگ : هر اثرِ هنریِ بزرگ در ورایِ دنیای خیال که تنها اراده ی خلاق هنرمندانِ راستین میتواند به آزادی در آن جولان دهد,, در دنیایِ واقعی هم تغییراتی به بار می آورد,,همانند رمان الیور توئیست اثرِ چارلز دیکنز.. 
 هنرمند راویِ شهودِ خویش است و در روایتگری دروغ نمیگوید..خالقِ محترمِ ابد و یک روز ,فارغ از اینکه این فیلم, فیلم خوبی ست یا بد,, شهودِ خویش را روایت کرده؟ در این روایتگری صادق بوده؟ عدمِ صداقت تنها دروغ گفتن و وارونه روایت کردن نیست,همه چیز را ندیدن هم هست.پررنگ کردنِ پلیدی ها و کمرنگ کردنِ خوبی ها هم هست. 
چشمی که آنچه را که هست_هرچند کمرنگ_ را نمی بیند و به نمایش درنمی آورد,, به صحتِ آنچه را که می بیند و به نمایش درمی آورد نباید شک کرد؟باید شک کرد .. لااقل به شماره عینک راوی که باید شک کرد و به جنسِ عینکش..
گم بودنِ فردیتِ انسانها ,,همه چیز را به کامِ جبرِ محیط ریختن..
منتظر نقد فیلم بادیگارد هستم..
پاسخ:
سلام. 
تحلیل درست و خوبی بود. 
نقد بادیگارد را هم کمتر از یک ماه دیگر منتشر می کنم. نقدِ سهمناکی است. 
سلام
جمله (اگر در برابر تجاوز قادر به مقاومت نیستید از آن لذّت ببرید.) یک ضرب المثل آمریکایى ست میثم جان. قسمت امتحان و ٢٢ بهمن هم خیلى عجیب غریب و پرت بود. ولى موضع کلّى پذیرش و همراهى نکبت خوب بود. نکته مهم اینکه موقع نوشتن نقد خودت رو کنترل کُن. اینقدر آشکار صفت هاى کلّى رو شلّیک نکن. اجازه بده آگاهى مخاطب به تنهایى بعد از خواندن نقد جهت پیدا کُند. این میزان آشکار محکوم کردن جلوى اقناع مخاطب رو مى گیرد.
۲۰ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۱۵ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
پیشنهاد میکنم که این مصاحبه حاتمی کیا را بخوانید،حتما بخوانید..
http://namnak.com/26922-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%AD%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.html 

۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۳۵ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
نوشته تان درمورد ابد و یک روز شاید بهترین مطلبی بود که از شما خوندم.پیشنهادی دوستانه دارم که یک جا رو خط بکشید و حذفش کنید.( تاریخ امتحان و 6 دی 88 )..
 مطلع شدم قرار است که "در ستایش نکبت" ، در وبلاگ و وبسایت جناب فراستی منتشر بشه،گفتم این پیشنهاد رو بدم..



پاسخ:
سلام. به نظرم متن زیر متن بهتری است: (البته همان متن است با اضافاتی)
http://www.snn.ir/detail/News/498545/177 
اگر قرار به انتشار باشد، درباره آن یک جمله هم صحبت خواهم کرد. ممنونم از توجه شما. 
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۲ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
نکته ای که یادآور شدم،حساسیت سیاست زده ای نبود.به نظرم خارج از نقد شما می ایستاد..
به تازگی از کوراساوا فیلمی دیدم که اگر ندیدین پیشنهادش میکنم-ریش قرمز-..
محیط می سازد ،بیماری و فقر میسازد ولی توجیهش نمیکند.تابش نمی آورد.موضع منفعلانه و ضد تغییر وضعیت ندارد.در ضمن در کنار انسانهایی ناکس و بی همه چیز، دو سه انسان خلق میکند که من برتر انسانی شان ،مساله حل میکند و علیه فقر و عقب افتادگی تلاش میکنند.فردیت این چند انسان غایب نیست و گم نشده..هر دو سو را هم می باوراند..
در پرداخت فضا و محیط ،نگاه جبرگرایانه هم ندارد.فردیت انسانی را فراموش نمیکند که همه سر و ته یک کرباس باشند و..
ولی کارگردان محترم ابد و یک روز نقطه مقابل این نگاه هنرمندانه را دارد.
میخواهد جبری حاکم بر محیط-خانه- بسازد که نه تنها توجیه کننده ست ،بلکه مشوق لذت بردن از اعتیاد و تن پروری و حقارت و.. هم هست.این مشوق بودن را شما خوب شفافش کردین و دوست داشتم باز هم برایش دلیل می آوردید.
از نوید تیزهوش ،چه میبینیم؟ و چگونه میبینیم؟ میشنویم و اطلاعاتی را دریافت میکنیم که شاگرد اول است ولی...
در پرداخت تیزهوشی اش ،دیگر چگونگی در کار نیست.فیلمساز برای پرداخت هر چه بیشتر فلاکت اهل منزل دقایق بی شماری را ضبط کرده ولی حتی یک پلان از درس خواندن نوید نمیبینیم..چرا؟
گفته اند که دروغگو فراموشکار است.اگر مساله کارگردان ،رو به جلو -آینده-بود باید تیزهوشی این نوید را به مخاطب می باوراند.پرداخت کلی ، عام و غیردیداری از تیزهوشی نوید قانعم نمیکند..
خواهری که به گفته ی خودش قصد نرفتن از اینجا را دارد،بلافاصله با تشدید تنش و درگیری مواجه میشود ،مخاطب فیلم ، همچنین..بلافاصله پس از قول دادن به نوید ،جبر حاکم بر محیط-اینجا- به وضوح پررنگ تر میشود؟ چرا؟
چون همه چیز به پای توجیه جبر حاکم است..کاریش نمیشود کرد..تا بوده همین بوده..
این نگاه ،این همه جایزه داشت!
پاسخ:
بله. همین طور است. 
جناب پارسایی فیلم های "آشوب" "در اعماق" و "زیباترین" از کوروساوا رو هم ببینید.
۰۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۱۵ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
میشود آن یکی دو فیلم خوب و یکی دو کتاب خوب رو که تو ماه اخیر سراغش رفتین و معرفی کنید به بنده..
بنده هم به شما خواندن رمان "سرگذشت تام جونز" از هنری فیلدینگ -نویسنده کلاسیک انگلیس- رو پیشنهاد میکنم.رمانی ست خواندنی و لذت بردنی..از کتابهای مورد علاقه چارلز دیکنز هم بوده..........
پاسخ:
سلام. 
داستان کارامازوف را شروع کرده ام؛ منهای برخی ضعف ها، امیدوارکننده است. 
فیلم مستندی هم درباره فلسطین دیده ام که به نظرم خوب بود. نامش را به خاطر ندارم الان. 
این را هم ببینید؛ نقدم درباره بادیگارد است. 
https://plus.google.com/117593269744378954099/posts/4dpktrHy5CV
سلام اقا میثم نمی شناختمت نقدتو درباره بادیگارد خودندم و اول ازت بدم اومد بعد فهمیدم اعلام برائت کردی بعد نقدتو درباره ابد و یک روز خودندم و هوادارت شدم. 
آفرین خیلی خوب حق مطلب رو درباره این فیلم موهن ادا کردی برادر. خدا قوت. 
مشتاق دیدار 
پاسخ:
سلام. 
ارادت. 
ان شاء الله که دیدار حاصل شود. 
۰۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۲۲ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
با ترجمه دکتر حسینی ؟
پیشنهاد میکنم که کتاب کمیاب "سه استاد سخن-دیکنز،بالزاک و دیکنز" از اشتفان تسوایک (نشر نی)و تهیه کنید و سر فرصت مناسب نگاهی بندازید بهش..قول میدهم که خواندنش برایتان مفید خواهد بود اگر که بتونید تهیه ش کنید..
به گمانم برادران کارامازوف رو در تاریخ ادبیات روس در مقابل "پدران و پسران" تورگنیف قرار میدن-مشابه ریوبراوو از هاکس در مقابل ماجرای نیمروز از زینه مان-،
(ظاهرا داستایفسکی میانه ی خوبی با آثار تورگنیف و خصوصا "پدران و پسران" نداشته ..)
پاسخ:
سلام. 
ممنون بابت راهنمایی ها. 
البته پدران و پسران کار خوبی  است.
۰۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۳۸ حسین رائیجی پارسائی
نقد اولیه تون به بادیگارد-که صریحا گفتین امروز قبولش ندارید- و خوندم.شتابزدگی در قلم زدن و حس کردم موقع خوندنش..
نقد دوم رو نتونستم پیدا کنم.لینکی که زحمتشو کشیدین جوابگو نیست!
در هرحال ممنونم ازتون..

پاسخ:
نقد را برای تان ایمیل کردم. 
۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۱۵ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
عُجب کارگردان و خوندم.مطلبی کاملا متوسط بود ,کمی توقعم بیشتر بود از شما..(چون بهتون بی علاقه نیستم صادقانه نظر دادم, سوء برداشت نشه آقا میثم);
از بینِ پنج,شش رمانی که از تورگنیف خوندم حتما که "پدران و پسران" جلوتر از باقی رمانهاست و در کل به نظرم کمی از متوسط جلوتر است..نگفتین با کدوم ترجمه میخونید برادران کارامازوف رو؟؟
طرح اکران فیلم کلاسیک رو داریم در همان سالنِ سینمایی_کاپری_ که تشریف آورده بودید,,خیلی دوست داشتم که میشد شما را هم دعوت کرد ,,ولی میدونم که مشغله ی رساله دارین و ..
آثارِ فورد ,هیچکاک و.. رو در اولویتِ اکران, درنظر داریم.
خوشحال میشم اگه چند فیلم و هم به بنده پیشنهاد کنید.
فقط ریتم سرگرمی ساز و درنظر داشته باشین..
(تشکر بابتِ مهربونیتون)
پاسخ:
سلام. 
با ترجمه صالح حسینی. 
من بیشتر از شما کلاسیک ها را ندیده ام. همین هایی که نام برده اید به اضافه کاپرا و فلینی و بیلی وایلدر و چند تا کارگردان غولِ صامت کار کار شما را راه می اندازند. حتما ده پانزده تا فیلم مهم و عالی صامت مثل «باد» را بگذارید. حتما از کاپرا و وایلدر هم کار بگذارید. 
سلام جناب امیری اگر در جلسه تحلیل فریاد ها و نجواها حضور داشتید که احتمالا این امر واقع شده، اگر ممکن است مختصری از نظرات استاد فراستی را در حدی که باعث زحمتتان نمی شود اینجا بنویسید.
پاسخ:
سلام. 
من مطلبِ منقّحی به ذهنم نمی‌رسد که چکیده جلسه‌ها باشد. ولی فیلم بسیار پسندیده شده است و به نظر ایشان شاهکار است. درباره این فیلم بسیار بحث شده و به نظر می‌رسد به نظر آقای فراستی بهترین فیلم برگمان است. 
۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۱۱ حسین رائیجی پارسائی
سلام.
نظر جناب فراستی به برادران کارامازوف مثبت بوده؟
نمره هم داده اند؟

پاسخ:
سلام. 
هنوز برادران کارامازوف کامل نشده است. این هفته نقد کتاب دولت‌آبادی، بنی‌آدم، است. 
سلام.
ممنون اما خود جناب فراستى به بنده فرمودند که بهترین فیلم برگمان "توت فرنگى هاى وحشى" است. ایضاً در کتاب "رویا_پناهگاه" هم در مقاله اختصاصى شان به این امر اشاره نموده اند. با این حال ممنون
پاسخ:
ُسلام. 
این فیلم خیلی روی ایشان تأثیر گذاشت و فکر کنم نظرشان را درباره بهترین فیلم برگمان تغییر داده است. 
سلام آقا میثم 
چون اجنس نقد شما رو می پسندم، می خواستم ببینم فیلم ماهی و گربه رو دیدید و آیا نقدی بر آن نوشتید. به نظر بنده راز امیز ترین فیلمیه که در تاریخ سینما ساخته شده 
فیلم به شدت عجیب و غریبیه 
من حدسهایی می زنم درباره سکانس پلان بودن غیرعادی فیلم. 
حدسم اینه که شهرام مکری پشت دوربین نبوده بلکه خود جناب ابلیس پشت دوربینه 
البته این ادعا برای خیلیها مضحک به نظر می رسه ولی روح حاکم بر فضاسازیهای فیلم و صحنه ها و دیالوگهای غیرعادی منو به این نتیجه رسوند که فیلم بر اساس یک معامله با شخص شیطان نوشته و مو به مو اجرا شده. در حین فیلم توهینهای غیر مستقیم بسیاری به مقدسات صورت می گیره که تماشاگر از اون بی اطلاعه 
نظر شما چیه؟ 
پاسخ:
ُسلام. 
فیلم ماقبل فرم است. این که ابلیس باید پشت دوربین باشد، باید به فرم برسد. فرمی که ابلیس ایجاد و کارگردانی‎اش می‌کند، فیلم در این مقصود هم ابتر و ناتوان است و به طور کلی فیلم ماهی و گربه فیلم افلیجی است. 
سلا جناب امیرى
فکر مى کنم از دو سال قبل تا امروز در زمینه سینما دچار تغییر بنیادین شدید، چون تو آرشیو وبلاگ نوشته "ماهى و گربه فیلمى خوب و شگفت انگیز" .. لطفا اگر مى شود "عُجب کارگردان" رو برام ایمیل کنید. ممنون
پاسخ:
سلام. چشم. 
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۹ حسین رائیجی پارسائی
سلام و عرض ادب..
شما در جلسات نقد برادران کارامازوف حضور داشتین؟
خواستم بدونم که جناب فراستی به کتاب "بوطیقای داستایفسکی" از میخائیل باختین،،
اشاره ای کردن؟
و اینکه اگر میشه به جناب فراستی پیشنهاد بدین که از "چارلز دیکنز" و "جان اشتاین بک" هم رمانی رو در لیست نقد قرار بدن..
پاسخ:
سلام. جلسه این کتاب هنوز برگزار نشده است. 
چشم. پیام شما را ابلاغ می کنم. 
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۵ حسین رائیجی پارسائی
سلام;
جناب آرش,,اگر مایلید میتونم "عجب کارگردانی" رو براتون ایمیل کنم(البته با اجازه ی آقا میثم)..
البته آدرس ایمیلتون و ندارم متاسفانه..
پاسخ:
سلام. ایمیل کرده ام برای شان حسین جان. 
۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۲۷ حسین رائیجی پارسائی
سلام و عرض ادب;
تا جایی که بنده اطلاع دارم ,چهار جلسه نقد رمان برادران کارامازوف برگزار شده..(وبلاگ جناب فراستی هم زده چهار جلسه)
هرچند که ظاهرا به پایان نرسیده این کتاب..
سوالی هم داشتم ازتون..
شما از اشتاین بک اثری خوندین؟ نظرتون؟
پاسخ:
سلام. نه. این جور نیست. فکر کنم دو جلسه بیشتر برگزار نشده. یک جلسه اش را خودم بوده ام. بعد هم رها شده و چند داستان کوتاه در این کلاس خوانده شده است.
۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۵ حسین رائیجی پارسائی
سلام جناب امیری;
ممنون بابت پاسخگویی;
کلیپ مناظره ی داغِ جناب فراستی و آقای صادق زیباکلام رو که پیرامون شهید آوینی و سینما بوده رو دیدین؟(خلسه ی نارسیستی)
نظرتون راجع به اظهارات تازه ی ایشون راجع به سینمای ایران _از سینمای حکومتی تا سینمای هنریِ مستقل,از ده نمکی و حاتمی کیا تا فرهادی و بنی اعتماد و.._چیه؟

پاسخ:
سلام. آن کلیپ را دیده بودم. این نظر تازه را اگر جایی منتشر شده برایم بگذارید. هنوز ندیده ام. 
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۹ حسین رائیجی پارسائی
سلام..
نظرتون راجع به مناظرشون با جناب فراستی؟
لینک صحبتهای آقای زیباکلام..
http://www.iscanews.ir/news/648446
...مظلومان جهان را از ابتدا تا به حال فراموش نکنید؛ از کارگرانی که به اجبار در تختِ جمشید زیرِ ظلم داشتند سنگ می‌تراشیدند...
!!!
کل افتخار و پزِ آریایی ها و هخامنشی دوستان، در این است که تخت جمشید خلاف اهرام مصر و ...، با نیروی بردگان تحت ظلم ساخته نشده، بلکه مزد عادلانه هر کس را داده اند و تخت جمشید را ساخته اند؛ از هنرمند بگیر تا کارگر!
...
سلام
گهگاهی مطالبتان را می خوانم و خوبی های زیادی در آن ها دیده ام و استفاده کرده ام؛
هر چند عموما چند چیز با نوشته های شما عجین هستند:
مغالطه، تقلید، ادا درآوردن و برخی موارد، کم دانشی!

اما به هر حال آنقدری حرف دارید که هر از گاهی می خوانمتان.

پاسخ:
سلام. 
ممنون.
توو مسجد ما چن تا بچه بودن عاشق تکبیر گفتن. با هم دعوا می کردن سر تکبیر. الان که بزرگ شدن دگ تکبیر نمی گن. اصن بعضیاشون مسجد نمی یان اونایی هم که می یان پشت در نماز می خونن. فرادی. یواشکی. سانسی. برا دیدن نمازشون باس بلبت بخری شاید...

سلام ، خسته نباشید . از پیام هایی که تو وبلاگ رد و بدل می شد ، فهمیدم که اهل نقدید و با آقای فراستی هم بشین و برخاست دارید . وبلاگ تون  را نمی شناختم . تو یه وبلاگ دیگه آدرسش را پیدا کردم و یه چند وقتی هست که یه سوالی ذهنم رو در گیر کرده زیاد که می خواستم از شما بپرسم .  می خواستم ببینم که نظرتون درباره ی آثار مستور چیه ؟ اگر خوندید کاراشو اگر جواب بدید ممنون میشم . 

پاسخ:
قدیم‌ترها خیلی خوشم می‌آمد. ولی الان دوباره باید بخوانم؛ فکر نمی‌کنم دوباره کار کند. نقدی بر استخوان خوک هم نوشتم که منفی بود و نمی‌دانم الان دارمش یا نه. شاید توی همین وبلاگ پیدا شود. 
۰۵ آذر ۰۰ ، ۱۶:۴۲ باز هم مرتضی

سلام میثم جان. چند تا عکس از سال 84 دیدم، تو هم بودی. سرچ کردم باز هم پیدات کردم.

امیدوارم همیشه توی تمام عرصه هایی که قدم میذاری، موفق باشی

پاسخ:
سلام مرتضی جان 
شماره تلفنت را توی خصوصی بفرست. دوست دارم ببینمت. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">